| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Fabian Administrator

|
Geplaatst: wo feb 14, 2007 12:51 pm Onderwerp: Welk digitaal fototoestel bezit je en ben je tevreden? |
|
|
Welk digitaal fototoestel heb je (of meerdere) en ben je hiervan tevreden? En omwille van welke eigenschappen?
Ik zelf heb nog een benq toestel van 5 MP wat veel te traag is naar mijn zin (SD-kaartjes). |
|
| Naar boven |
|
 |
hubert Bestuurslid

|
Geplaatst: wo feb 14, 2007 6:22 pm Onderwerp: Nog steeds op de analoge toer |
|
|
Ik zal mij beteren wanneer de resultaten van uw vraag binnen zijn. |
|
| Naar boven |
|
 |
RiveN

|
Geplaatst: di mrt 13, 2007 8:42 pm Onderwerp: |
|
|
Ben zelf in het bezit van een Olympus c-5000 - niet zo tevreden.
Beste oplossing is een nieuw toestel, maar ja.
Waar ik volgende keer zeker op let is een grote lensopening.
Na 2 digitale toestellen met te kleine lensopening heb ik wel mijn lesje geleerd.
Dus Canon zal een zeer grote kanshebber worden, en dan bedoel ik de reflextoestellen. |
|
| Naar boven |
|
 |
bitbuntu

|
Geplaatst: di nov 11, 2008 1:53 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ben ruim enkele jaren in het bezit van een Sony DSCF-717. Deze heb ik toen gekocht omdat hij een Karel Zeis lens had, en omdat de volledige lens in een vaste behuizing zat, en zodoende beter beschermd is dan de gewone opzetlenwen. Wel heb ik er een UV filtertje gezet. Niet zo zeer om de uv filtering, maar als hier een kras op komt dan hoef ik maar een nieuw filtertje erop te draaien en geen dure lens laten polieren.
altijd zeer tevreden geweest van de kwaliteit van de foto's. Ondanks het maar een 5 megapixel is. Maar toen ik die kocht was dat ook het grootste toestel dat er te krijgen was. (En ook bijna het duurste ) Ik was in de veronderstelling dat ik daar ettelijke jaren plezier van zou hebben, en dan mocht het ook wel iets kosten. Toen ik een jaar later keek naar de prijs verschoot ik wel. Deze waren nu aan de helft van de prijs dat ik toen betaalde.
Dit jaar, 4 jaar na aankoop en een 5500 foto's genomen te hebben, is hij stuk gegaan. Allemaal witte overbelichte foto's. na opzoeken op het net blijkt mijn CCD stuk te zijn. Dus ik naar de invoerder van Sony gebeld en gevraagd wat ik er aan kan doen. Deze vertelde me dat er een porfetaire herstelkost voorzien was van 197Euro excl. transportkosten. En dat het toestel tot 4 weken weg zou zijn.
Je kunt het al raden. Ik voelde mij niet goed worden. Een toestel van 870Euro na 5500 foto's op de vuilbak gooien? Want als ik hem liet herstellen en ik legde er iets bij dan had ik (aan tegenwoordige prijzen) een nieuwe voor. (Mischien met minder opties)
Ik heb dan mijn stoute schoenen aan getrokken en ben eens binnen gestapt in het Sony service center in Hasselt. Met dat ik mijn toestel op de balie legde zei die vriendelijke mevrouw dat ze al kon raden wat het probleem was. ''Defecte CCD?'' klonk de vraag. ''Helaas moet ik U wel medelen dat de vrachtkosten nu 20Euro bedragen meneer.'' waarop ik zeg ''En de herstelling dan?''. ''Dat valt onder garantie meneer.''
Om hier geen rollenspel te typen komt het erop neer dat dit een gekend probleem is bij Sony, en dat alle toestellen die dit type van CCD opname chips hebben, gratis hersted worden. Trouwens voor ongeveen 70% van alle merken die een 5 megapixel hebben heben deze CCD en worden gratis hersteld. Het is ook dankzij een tip van iemand van de bitmapers dat ik ook naar het sony service center geweest ben. Deze persoon had wel een Canon, maar ook hetzelfde probeem.
Om het verhaal terug korter te maken. Ik ben zeer tevreden van mijn toestel en ook zeer te vreden van het sony Service center in Hasselt. _________________ Gebruik nooit het commando 'format /s' anders geraak je nooit van M$crosoft af  |
|
| Naar boven |
|
 |
|